Keskustan Annika Saarikko kehoittaa menemään töihin

Annika Saarikko toteaa Ilta-Sanomissa 21.5.2022, että paras lääke hintojen nousun aiheuttamiin vaikeuksiin on työnteko. Kun on turvallinen ja isopalkkainen työ, voi näitä sammakoita heitellä. Annika ei kai tullut ajatelleeksi, että suurella osalla suomalaisia sitä työtä ei ole. Oman arvioni mukaan pitkäaikaistyöttömistä jopa 20% kuuluisi todellisuudessa työkyvyttömyyseläkkeelle. Näitä sammakoita on Annikalta tullut aikaisemminkin - hän mm. kehoitti menemään sossun luukulle, kun kustannukset nousevat niin ettei työtä tekevä perhe enää pärjää. 

21.05.2022 

Länsi-Uusimaan vammaisten kuljetuspalvelu ei saa olla kopio Espoon vastaavasta välityspalvelusta. 

RKP:n varapuheenjohtaja Henrik Wickström otti kantaa 21.4.2022 Hufvudstadsbladetissa tulevaan Länsi-Uusimaan vammaispalvelu- ja sosiaalihuoltolain mukaisiin kuljetuksiin. Olen hänen kanssaan samaa mieltä siitä, nyt kuljetuspalvelun siirtyessä kattamaan koko aluetta on hyvä hetki vihdoin rakentaa toimiva konsepti. Espoossa pitkälti yli vuoden toiminut FCG Smart Transportation Oy:n operoima kulkukeskus on ollut melkoinen alisuoritus. Kärsijöinä ovat olleet niin kuljetuksiin lain mukaan oikeutetut henkilöt kuin myös taksiyrittäjät, jotka ajavat matkoja alle kohtuullisen hintatason.

Jotta uusi konsepti olisi toimiva, tarvitaan valmisteltavan vammaispalvelulain uudistuksesta huolimatta Länsi-Uusimaalle erillinen, käyttäjien tarpeista lähtevä toimintaohje tälle palvelulle. Sillä varmistetaan yhdenvertaisuus ja alueellisten erityisolosuhteiden huomioiminen. Ilman asianmukaista käytännön tason toimintaohjetta on vaarana Espoon nykyisenkaltaisen vammaiskuljetusten palvelutason leviäminen koko alueelle.

Päättäjien aluehallituksessa ja aluevaltuustossa on nyt syytä olla hereillä tämän kanssa. Kuljetusten hankinnan toteutusta koskevat päätökset eivät riitä, asiaan tarvitaan laajempi käsittely.


SFP:s vice ordförande Henrik Wickström tog i Hufvudstadsbladet 21.4.2022 ställning till handikappservicelagens och socialvårdslagens färdtjänst i kommande Västra Nylands välfärdsområde. Jag är av samma åsikt, nu när färdtjänsten kommer att omfatta hela området är det ett bra tillfälle att äntligen bygga upp ett fungerade koncept. Färdtjänstcentralen som drivs av FCG Smart Transportation Oy, och som har verkat långt över ett år i Esbo, har varit en verklig underpresterare. De som blivit lidande har varit såväl personer som enligt lagen är berättigade till färdtjänst som taxiföretagare som kör taxiresorna under en rimlig prisnivå.

För att det nya konceptet ska vara fungerande, trots beredningen av en revidering av handikappservicelagen, behövs för tjänsten i Västra Nyland separata instruktioner som utgår från användarnas behov. På så sätt kan man garantera att jämlikhet och de specifika förhållandena i området beaktas. Utan ändamålsenliga instruktioner på praktisk nivå finns det risk för att en servicenivå som den nuvarande i Esbo sprids i hela området.

Det är skäl att beslutsfattarna i välfärdsområdets styrelse och fullmäktige nu är uppmärksamma i den här frågan. Ett beslut om upphandlingen av färdtjänsten är inte nog, den här saken kräver en mer omfattande behandling.


Hallituksemme velanottokiima jatkuu


Maamme hallitukselle näyttää lisävelan ottaminen jääneen ainoaksi keinoksi hoitaa taloutta. Tätä käsistä ryöstäytynyttä velkaantumista perustellaan yleensä sillä, että muuten suomalaisten huono-osaisten tilanne huononee entisestään. Näinhän asia ei tietenkään ole. Väite on pelkkä tekosyy velkahurmoksen jatkamiseen.

Kuluja on priorisoitava sekä jaksotettava. Näin toimii jokainen järkevä ihminen omassa, yksityisessä taloudessaan. Näin toimivat myös yritykset pienimmästä suurimpaan. Vain julkisessa taloudessa on ollut tapana syytää velaksi otettua rahaa ideologiapohjalta eteenpäin asioihin, joilla ei suomalaisten tai Suomen asioita paranneta.

Hyvä on myös aina muistaa, että velanotto on loppujen lopuksi vain verojen siirtoa tulevaisuuteen jälkipolvien maksettavaksi. 

10.04.2022 

Rahaa on lähettää muualle, mutta suomalaisten on tingittävä elintasostaan? 

Täytyy sanoa, että ovat nämä nykyhallituksen kellokkaat kyllä aika veitikoita. Samaan aikaan, kun yksi ministereistä näpsäkästi kehottaa meitä suomalaisia hyväksymään elintason laskun, kertoo pääministeri Sanna rahalahjoituksista ulkomaille. Hallituksemme siis todellakin syöttää velaksi ottamaamme (!) rahaa entistä enemmän ulkomaille hankkeisiin, joiden tuloksia edes ei päästä mittaamaan. 

Olisi todella hienoa, jos meillä vielä joku päivä on maassamme hallitus, joka käyttää energiansa, osaamisensa ja meidän suomalaisten rahat oman maan kansan hyväksi. 

21.3.2022  


Iltalehti:   Hallitus lähes tuplaa kehitysavun ilmastotoimiin ulkomaille - suunnitelma julki

Sanna Marinin (sd) hallitus lähes kaksinkertaistaa ilmastorahoituksen kehittyviin maihin Juha Sipilän (kesk) hallitukseen verrattuna.

Kaikkien (?) Suomessa tingittävä elintasostaan. 

Keskustan ministeri Annika Saarikko toteaa, että kaikkien on nyt tingittävä elintasostaan. Näinhän tämä ei tule menemään. Esimerkiksi ministerit eivät siitä joudu tinkimään. Monilla suomalaisilla on arkipäivästä selviytyminen sillä tasolla, että siitä ei enää voi taloudellisesti tinkiä. Tätä on toki vaikea Audin takapenkiltä nähdä. 

19.03.2022

Eduskunta kysyy, ministerit vastaavat? 

Katselin kuluneen viikon aikana eduskunnan tilaisuutta liittyen Venäjän hyökkäykseen Ukrainaan. Näytti olevan niin, että kansanedustajat kyselivät asioita, joihin varmasti itsekin tiesivät vastaukset. Ministerit vastailivat tärkeän oloisina aivan kuin heillä olisi ollut jotain parempaa tietoa tai ymmärrystä tilanteesta.  

Show must go on. 

YLE huomasi Kiinan lisäävän hiilivoimaa. 


YLE kertoi 16.2. että Kiina lisää kansainvälisistä sopimuksista huolimatta hiilivoimatuotantoa. Minua ihmetyttää, että nytkö vasta tämä on sisäistetty YLEn toimituksessa. Maailman suurin hiilidioksidipäästöjen  tupruttelija Kiina ei ole vähentämässä CO2 päästöjään ja se on kyllä ollut tiedossa aivan julkisesti. Muutenkaan Pariisin Ilmastosopimuksen allekirjoittaneet maat eivät täysin toimi sopimuksen mukaisesti. 

Meillä Suomessa sen sijaan on nykyisen Marinin Hallituksen toimesta otettu käyttöön suomalaisten elintasoa kurjistava erittäin kunnianhimoinen ja EU:n aikataulusta eroava ilmastopolitiikka.    Näin siitäkin huolimatta, että todellisuudessa globaalin tason hiilidioksidipäästöissä Suomella ja suomalaisilla ei ole käytännössä mitään merkitystä. 

.

YLEn kaksoisstandardi 

Somessa kiertää ennätyslaajasti Vigeliuksen mielenosoituksiin liittyvä video, jossa YLEn kaksoisstandardi ja ideologinen sidonnaisuus tulee karulla tavalla esille. YLE on vaatinut videon poistoa ja YOUTUBE sen poistikin. 

Nyt käsi pystyyn - kuka on vasta nyt muka huomannut YLEn poliittisen ideologiajournalismin? Oikeasti?